Allmänt, Motivation, Personliga framsteg, vlog 100%, 2013, always strive to become the strongest version of yourself, deff, frukost, maktu, never say you can't, utgång

Uppdatering och video!

Godkväll på er!
 
Hoppas att alla har en bra söndag. Själv har jag varit lite seg efter gårdagens utgång,
vaknade typ 13:30 och har inte gjort så vettiga saker idag. Har dock planerat lite 
inför framtiden. 
 
Figur: Blev en stor frukost för att ta igen alla kalorier! ^^
 
Det är bara typ två och en halv månad kvar av min bulk innan jag ska försöka bli av
med lite av den extra vikt som jag har lagt på mig under dessa månader. Innan jag gör
det vill jag dock utnyttja så mycket av den här perioden som jag kan och ska därför
göra ett antal ändringar i mitt träningsschema för att få ut så mycket som möjligt av
min träning. Väger just nu 76,6 och om jag tränar hårt kan jag nog komma upp i 78
utan att man ser allför hemsk ut... :P
 
Jag kommer öka antalet träningsdagar till 6/ vecka och jag ska köra varje muskelgrupp
två ggr/vecka. Så här ser det preliminära schemat ut:
 

Måndag (Pull)

Tisdag (Push)

Onsdag (Ben)

Marklyft 3-5 set

Bänkpress 3-5 set

knäböj (bak) 3-5 set

Chins 3-4 set

Dips 3-4 set

Knäböj (fram) 3 set

Bicepscurl 3 set

Tricep kickbacks 3 set

Sittande vadpress 3 set

Framåtlutad rodd 3 set

Lutande hantelpress 3 set

Benpress 3 set

Hammercurls 3 set

Tricep pushdown 3 set

Benspark 3 set

Enhandsrodd 3 set

Sittande militärpress 3 set

 

 

Flyes i kabelmaskin 3 set

 

 
Torsdagen blir vilodag!

Fredag(Pull)

Lördag (Push)

Söndag(Ben)

Marklyft 3-5 set

Bänkpress 3-5 set

knäböj (bak) 3-5 set

Latsdrag 3 set

Dips 3 set

Utfall 3 set

T-bar rodd 3 set

Axelpress 3 set

Hamstring curl 3 set

Bicepscurl 3 set

Lateral sidepress 3 set

Stående vadpress 3 set

Hammercurls 3 set

Baksida axlar

Sittande vadpress 3 set

 

Shrugs 3 set

 

 
Som sagt, det här är bara preliminärt, det gäller att testa sig fram och se vilket schema som passar
mig. Har inte lagt in någon magträning för den kommer jag lägga in när jag har tid. Dessutom kommer
jag få ökad bålträning i och med att jag kör marklyft och benböj två gånger i veckan nu.
 
Jag blickar även lite längre in i framtiden och börjar skissa på en strategi för att det ska bli en så
bra/effektiv deff som möjligt. Förra året var det första deffen för mig och resultatet var väl helt okej. 
Dock tror jag att jag kan lära mig av mina misstag från förra året och göra den här deffen på
kortare tid och med lite mindre kroppsfett som slutresultat. Jag kommer skriva ett inlägg senare om vad jag kan 
förbättra och vad ni ska undvika så att ni inte gör samma misstag som jag....
 
Video: Förra årets deff...
 
Stay strong!
Stay tuned!
#1 - - Robin:

Vänta nu. Väger du 76kg? Hur lång är du då om jag får fråga? Själv är jag 178cm, och väger 75kg. Mitt mål är att väga 85-88kg, och merparten ska då var muskler =)

Svar: Jag är 1, 72 :), mitt mål är väl att väga runt 80 deffad. Men det kommer troligtvis ta några år! ;)
Simzore

#2 - - Robin:

Hehe, ja. Om man nu inte gör som The Rock då. Vill säga, äter som en gris, och bor på gymmet 24/7 xD Det är ju liksom en ekonomisk fråga också.

För läser man t.ex. Gymgrossistens tidning. Så får man ju reda på vad biffarna äter under ett dygn (tabletter, mat osv).

Men som jag förstår det. Så kan man lägga på sig ett par kg muskler på ett år, OM man tränar och äter rätt. Så lycka till du =)