Recensioner, kosttillskott BCAA, aminosyror, recension, smartsupps, whey

Recension, Smartsupps!

Hej på er! 
Nu har jag provat kosttillskotten från Smartsupps och tänker skriva lite om vad jag
tyckte om dem. Tänk på att det är vad jag tycker om dem, ni kanske har en helt 
annan uppfattning. Dessutom kan jag säga direkt att jag inte har så många andra
kosttillskott att relatera till men det kan även vara en fördel...
 
Så, här kommer min uppfattning om dessa kosttillskott:
 
Whey (Vanilj)
 

Klicka på bild för att se info!

Innehåll (per 100g): Innehåller 77g protein, i jämförelse med whey-80 som innehåller
76g protein. Smartsupps whey innehåller aningen mer kolhydrater än whey-80
(9g mot 4g) men å andra sidan innehåller whey-80 mer fett (8,5g mot 6g).
Så kalorierna är ungefär lika. Whey-80 har aningen bättre aminosyre-profil (mer BCAA)
men jag vet inte hur stor roll det spelar. Dessutom tar jag ett tillskott av BCAA nu.

Löslighet: Väldigt bra löslighet, skummar dock aningen mer än whey-80 men om man 
skakar den och låter skummet sjunka i 30 sek så finns det inget att klaga på. 
 
Smak: Underbar! Godaste vaniljsmaken jag smakat, som sagt har jag bara whey-80
som referens. Om man ska förklara smaken så är det lite som vaniljkola och det
gillar jag verkligen. Om man ska klaga på något skulle det vara att den är väldigt
söt, som sagt, lite som vaniljkola, godis. Jag kan tänka mig att det här proteinet
är grymt att baka med. Troligen kommer ni se några exempel snart.
 
Pris: Billigaste proteinet jag har sett! kostar ungefär 130 kr/kg, 30kr billigare än 
whey-80 som jag tyckte var grymt billigt!
 
 
Övrigt: Den "återförslutbara" förpackningen fungerar ej, jag använder dock pås-
förslutare. Funkar asbra.
 
Betyg: 9/10
Motivering: Billigast, godast och helt enkelt bäst i klassen. Med klass menar jag
whey-koncentrat. Denna rekommenderas varmt! Det som drog ner den var att den 
var (lite) för söt för min smak.

Whey (Choklad)
 
Klicka på bild för att se info!
 
Innehåll (per 100g): Ungefär samma som vaniljen, innehåller dock 75g protein.
 
Löslighet: samma som vaniljen.
 
Smak: Samma här faktiskt, asså inte samma smak, utan den godaste choklad-
smaken jag druckit. Påminner så mycket om när man var liten och drack oboy
med dumlesmak. Vet inte om den finns kvar men då är det bara att köpa denna 
istället! ;) De flesta vet ju hur oboy smakar, och att den är ganska söt.
Förstår inte hur denna kan få kritik på gymgrossistens hemsida, de som
kritiserar denna måste ha duckit något riktigt underbart som de jämför med. 
 
Pris: Samma Pris såklart, billibilli.
 
Övrigt: Samma som vaniljen.
 
Betyg: 10/10
Motivering: Billigast, godast och helt enkelt bäst i klassen. Med klass menar jag
whey-koncentrat. Denna rekommenderas varmt!

BCAA (Orange)
 
Klicka på bild för att se info!
 
Innehåll (2 skopor): För att se detaljerat innehåll, gå in på hemsidan genom att klicka på
bilden. Innehåller dock en bra split av grenade aminosyror, 2 delar L-leucin, 1 del L-isoleucin
och en del L-valin.
 
Löslighet: Grym löslighet. Beror nog på att pulvret är väldigt fint. Därför dammar det en del 
om man är oförsiktig när man häller i det i shakern.
 
Smak: Är lite kluven när det gäller smaken, vet inte om det smakar apelsin direkt. Jag kanske har
blandat för svagt. Tycker dock att eftersmaken är godare än själva smaken, men jag antar att man 
vänjer sig. Har hört att äpple är grymt god och jag skulle beställa den men det var slut i lagret då.
 
Pris: Återigen det billigaste BCAA-tillskottet jag har sett (199kr/500g) . Körde med BCAA-hardcore tidigare
men det kostar dubbelt så mycket som denna (199kr/264g).
 
Övrigt: Praktisk förpackning, skopan ligger i.
 
Slutbetyg: 8/10
Motivering: Grym produkt från smartsupps! Smaken drog dock ner betyget något men 
priset är underbart! Håller mig till den i framtiden!
 
 
Detta var alltså min uppfattning av dessa kosttillskott. Ni måste ju såklart prova själva
för att få er egen uppfattning om dem. Men jag tror att jag fick till smak-analogierna
så att de stämmer ganska bra. Så gillar du dumle-oboy så är detta ett nyttigare alternativ! ;)
 
Stay strong!
Stay tuned!