träningspass Drag, biceps, rygg, träningspass, träniningstips

PULLDAY!


 
Hej på er!
Idag var det som sagt en dragdag för min del. Marklyften var riktigt jobbiga, när man kör sånna
behövs knappast nått motionspass efter. Jag blir extremt andfådd av högrepsade marklyft.
Därför kan jag inte säga att jag älskar dem ;) men den här veckan blir det höga reps och
lite lägre vikt. Detta gör att mitt nervsystem får vila lite grann!
 
Tänkte förklara lite av de termerna som står i kommentar-fältet:
Mind/muscle: Visste inte vad jag skulle kalla det men det betyder i allafall att jag 
fokuserar på den muskeln som övningen är avsedd för. Använder därför inte maxvikt 
utan kör lite lättare och verkligen känna hur muskeln jobbar när jag gör rörelsen.
Jag är ett stort fan av bodybuildern Kay Green som verkligen är expert på detta.
 
Stretch/squeeze: Refererar återigen till Kay Green. Man fokuserar verkligen på att sträcka
ut muskeln innan man återigen spänner den. Om du tex gör bicepscurl så tänk på att
riktigt sträcka ut biceps-muskeln i bottenlägget och att spänna den så mycket som
möjligt i toppläget.
 
Stay strong!
Stay tuned!