Allmänt, träningspass 2013, bodybuilding, fitness, träna, träning

Ny vecka, nya utmaningar!

 
Hej på er!
Återigen har det varit dåligt med blogginlägg på sistone men ska försöka hålla
i nu. Jobbar dock en hel del den här veckan men jag ska göra vad jag kan. 
 
 
Idag var det ett riktigt drygt ryggpass och man kan inte säga att jag var i tipptopp
efter att ha varit uppe sedan 04:00. Gjorde trots detta nytt pr i marklyften. Efter en
lätt vecka var det dags att köra tungt igen och jag satsade på att göra femmor idag. 
Senast jag körde femmor var ett antal veckor sedan, då drog jag upp 140 kg. Idag 
kände jag att det var dags att köra tyngre och laddade först upp med 150kg. Till
min förvåning kändes dock dessa lite för lätta så jag laddade upp 155 kg och det 
blev en rimlig utmaning, sista setet gick ganska tungt. Alltså en 15 kg ökning sen 
senast så jag är nöjd. Satsar på att göra treor på 165 kg nästa vecka.
 
Figur: mmm smoothie! 
 
Efter ryggpasset åkte jag hem och tog mig en proteinsmoothie i solen. Inte helt fel
måste jag säga. Kände dock efter ett tag en smärta i smalbenen, drog upp byxbenet 
och upptäckte att jag hade stora sår. Pratade med en kompis i helgen som berättade 
att han hade fått sår av marklyften och inte gjort rent det så noga, det slutade med
att han fick en infektion i benet och var tvungen att ta en stark penecellin-kur. Han 
hade problem med att äta vilket gjorde att han förlorade mycket vikt på kort tid.
 
Denna historien skrämde upp mig idag och jag gjorde rent såret så fort jag bara 
kunde.
 
Figur: Var tvungen att göra rent det såriga benet! no pain, no gain!
 
 Figur: Dagens träningspass
 
Stay strong!
Stay tuned!