Allmänt 2013, bänkpress, fitness, gräs, knäböj, marklyft, maxning, personbästa, personliga framsteg, personligt rekord

Tillbaka!

Hej på er!
Nu är jag tillbaka på bloggen igen. Har som vanligt haft fullt upp med annat 
så har inte haft så mycket tid över till att skriva. Idag har jag haft ledigt, ska jobba 
inatt så jag passar på att skriva lite om vad som har hänt den senaste tiden. 
Blev tuffare nu på sommaren än vad jag hade trott, längtar nästan till skolan börjar,
känns som att man hade mer tid över till blogg och annat då! ;)
 
I måndags slog jag nytt personligt rekord i marklyften, det börjar äntligen släppa där.
ökade sakta men säkert upp till 180kg, en ökning med 10kg sedan jag senast maxade, 
som var för ca 4 veckor sedan. Jag har känt en längre tid att jag blivit starkare och fått 
mer kraft. En bidragande orsak är troligen att jag har använt kreatin sedan några veckor
tillbaka. Kreatinet har även gjort mig aningen tyngre också pga att det binder vätska. 
Väger för tillfället 70,7 kg.
 
Bänkpressen har inte gått lika bra, känner att jag har tappat all teknik, körde 3 set ettor
på 102,5. Ska försöka lägga in bänkpress i allafall 2 ggr i veckan, likaså knäböj.
 
Maxade 130 kg i knäböj förra veckan, målet blir att ta 2 ggr min egen vikt så fort som möjligt
dvs ca 140 kg.
 
det är väl det som har hänt sedan jag senast skrev (när nu det var, har dålig koll), gör framsteg i 
allafall och jag är nöjd med det, om en månad blir det till att öka kaloriintaget bra mycket och 
då hoppas jag kunna slå nya rekord.
 
Figur: Blev lite cardio idag, gräsklippning är väldigt bra motion, förenar nytta med nytta. 
 
 
Figur: Hittade några mogna hallon som smakade himelskt!
 
Stay strong!
Stay tuned!