Allmänt, träningspass 2013, BCAA, always strive to become the strongest version of yourself, bodybuilding, marklyft, stark, stark kille, starkare, strong, stronh, tungt

Slaktar rygg!

Hej på er! 
 
Idag vart det en sån där lång dag igen med liten tid till vila. Inte förrän nu kan
man sätta sig ner och koppla av och skriva en liten rad. 
 
Var uppe 04:00, det är för tidigt för min kropp känner jag. Man är helt död när
man kommer hem från jobbet och man känner inte alls för att träna. Men det 
är bara att gilla läget antar jag. Som tur var har jag bara ett förmiddags-skift 
kvar på fabriken och sedan är det bara kvälls-och-nattskift kvar, halleluja! 
 
Anyvway...Drog i mig en kopp kaffe efter jobbet och sedan var det dags att 
slakta ryggen. Började med chins med 25 kilos-vikt mellan benen, känns att
man blivit starkare sedan man började äta normalt för jag klarade 3 sexrepsare.
 
Figur: Bror gör sig redo för en femma på 125 kg! 
 
Sedan gick vi över till marklyften (jag hade bror med mig, som nog tyckte att det 
var ett givande pass för han svettades värre än mig, och jag svettades som en gris!) ;)
Marklyften ville jag också göra bra ifrån mig och jag slog personbästa, gjorde en 
5:a på 165 kg och sista repsen gick upp med nöd och näppe! Nästa set klarade
jag bara 4 reps pga dåliga straps. ;)
 
Man förstår verkligen varför erfarna styrkelyftare säger att marklyft är en extremt viktig
övning att köra. Man spänner varenda liten muskel man har i kroppen när man lyfter
den där förbannat tunga stången. Kommer nog bli grym träningsvärk imorgon.
 
Figur: Blev lite bicepsträning också. Testar en ny isolerande bicepscurl som tog bra i både biceps och
underarmar!
 
 
 
Figur: Efter träningen kände jag för att belöna mig själ med en glass, även om sandwich inte är
min favorit! :P
 

Jaha, dags att gå och lägga sig snart kanske, vill ju gärna ha 6-7 timmars sömn iaf! Ha en fin kväll.
 
Stay strong!
Stay tuned!