Frukost

Hej på er! 
Sitter på jobbet och har lite tid över så tänkte tillängna
den tiden till att blogga lite, produktiv som man är! ;)
 
Såg på nyheterna igår att man har insett hur viktigt det är att äta frukost för att leva ett hälsosamt liv. Forskning visar att om man äter en stadig frukost minskar risken att få hjärtproblem med hela 27%! 
Det är ju sinnessjukt mycket! 
 
 
 
Jag förstår inte hur man ens kan skippa frukosten,  jag har alltid börjat dagen med en rejäl måltid. Frukosten är nästan mitt största mål på hela dagen!  Vissa tar bara en kopp kaffe på morgonen och äter inte förrän lunch, det finns inte i min värld. Å andra sidan har jag varit aktiv och tränat praktiskt taget hela livet så jag har alltid behövt tanka i mig lite extra bränsle på morgonen. Jag har en kompis på universitetet som skippar frukosten ofta, jag förstår inte hur han överlever, men som nu har bevisats så är detta inte speciellt hälsosamt. Jag tror inte på det här med deltidsfasta, fasta gör man ju hela natten när man sover. Därför heter det breakfast på engelska, bryt fastan! 
 
Så kom ihåg, ät en rejäl frukost så kan du ta dagen med hårda tag! :)
 
Stay strong! 
Stay tuned!