Allmänt framgång, hatare, internethat, åsikt

Hatare kommer aldrig bli vinnare!

Hej på er! 
Idag tänkte jag skriva lite om något som har varit ganska aktuellt en tid nu,
dvs. näthatet som blir allt vanligare och grövre. Jag läser en hel del bloggar
och tittar mycket på youtube-klipp så jag är väldigt medveten om att det finns
där ute. Som tur är har jag inte blivit utsatt för det själv, men mina tankar och
sympatier går till dem som faktiskt har blivit uthängda för att de har haft en åsikt
som vissa nötter, eller ska jag säga hatande troll inte håller med om. 
 
Jag undrar verkligen vad det är för folk som skriver så hatande kommentarer, 
det måste ju vara någon som går igång på det, eller? en sak kan jag säga i 
allafall, de är extremt fega! de sitter bakom sina datorskärmar och skriver 
saker i avsikt att såra människor som faktiskt gör någonting med sina liv.
Visst, kan hålla med om att man har sett ett och annat vlogg-inlägg på
blondiner som berättar om sin nyköpta parfym i 10 minuter och tänker att
det den där tjejen måste skaffa sig ett liv!
Har dock kommit till insikt att den där tjejen pratar om sin parfym för att 
hon gillar det, det kanske är hennes liv och jag klandrar henne inte för det.
Det är ju ingen som tvingar mig att titta på hennes klipp, det är ingen som 
håller en pistol mot mitt huvud. 
 
Men när man skrollar ner till kommentarerna ser man en hel del otrevligheter 
som får en sucka inombords, som tex " Sug min k*k,blondinj*vel!". Ena 
kommentaren värre än den andra...
 
Det var en ganska lång inledning till det verkliga budskapet i det här inlägget.
Budskapet är att hatare, inte bara personer som gömmer sig bakom en skärm,
utan även folk IRL kommer aldrig att lyckas i livet. De spenderar så mycket tid
på att hata men glömmer att leva sin egna liv, de bara dömer andras. Ofta hatar
man personer som har lyckats bättre än en själv. har ni någonsin hört talas som
en framgångsrik person som hatar allt och alla (förmodligen inte). I stället för att 
hata personer som har lyckats bättre än dig bör du istället bli vän med dem. 
Det finns ett ordspråk "älska dina fiender" som passar bra in här, en riktigt "stark"
person är glad för andras lycka och frågar dem personligen hur de har gjort för 
att bli så framgångsrika.
 
Om jag tex. ser en person som är större än mig, dvs mer muskulös, skulle inte min
första tanke vara: "Den där killen måste ta steroider asså...!", utan skulle snarare 
vara: "hm, vad gör den där killen som inte jag gör...?". Svaret på den frågan kanske är
att han faktiskt tar steroider, men det kan jag inte veta förrän jag har frågat honom, eller
hur?
 
Jag hoppas ni förstår min synvinkel på det hela, och jag hoppas att om det är någon 
hatare som ser det här, att ni slutar hata. Som liten fick jag lära mig ett bra ordspråk:
"Om du inte har någonting bra att säga...säg inget alls!" Peace Out!
 
Stay strong! 
Stay Tuned!