Allmänt, träningstips flex, nike, skor, tips, träna, träning, träningsmode, träningstips

Ny investering!

Hej på er!
Var på stadium igår, var på jakt efter nya träningsskor. Det var rea, 20% så det kändes som
ett bra tillfälle att göra en investering. Har använt mina gamla styrketränar-dojor i typ 5 år så
det kändes att det var dags. Mina gamla har dock hållt bra under omständigheterna.
 
Figur: De översta är de nya och de undre är de gamla trogna dojorna! :)
 
Efter lite letande hittade jag vad jag sökte, perfekta för styrketräning. Det man ska tänka på när 
man köper skor för att träna på gymmet är att de ska vara stadiga, helst helt platt,hård sula. Jag 
är dock väldigt stel i mina vader så jag behöver ha lite lutning i hälen för att komma djupare i knäböj och bli
stabilare. Om du använder dina joggingskor när du kör knäböj kan du känna dig ostadig och detta 
kan göra att du viker in knäna, vilket man inte vill pga skaderisk. Dessutom kommer du inte orka 
lyfta lika mycket med mjuka sulor eftersom de fjädrar och absorberar energin som igentligen 
skulle ha använts till att få upp vikten. Självfallet spelar det ingen roll vad du använder för skor
när du kör bänkpress och liknande men jag rekommenderar att alltid använda platta, stadiga 
skor men du ska självklart tycka att de är bekväma, det är A&O! :) 
 
De som jag köpte kostade 700 spänn ordn.pris så med rabatt blev det typ 560, det är för övrigt
de dyraste skor jag någonsin köpt (förrutom löparskor) så jag hoppas att dessa håller minst lika 
länge som de gamla, som kostade typ 300! :P jag är en sån som föredrar funktionella,
bekväma skor, vad det är för märke spelar inte så stor roll i mina ögon.
Troligen kommer en recension på skorna inom några veckor, ska testa dem till deras och min
fysiska gräns! Ha för övrigt en grym söndagskväll, själv ska jag städa, tvätta, diska och laga mat...
 
Stay strong!
Stay tuned!